Forum portala Teretna-vozila.com - kamoni, njihovi vozači i prijevoz


16. Listopad 2018., 06:19:16 *
Dobrodošli, Gost. Molimo, prijavite se ili se registrirajte.
Jeste li propustili aktivacijsku email poruku?

Prijavite se korisničkim imenom, lozinkom i duljinom prijave
 
   Forum   Pomoć Prijava Registracija  



 Str: 1 [2]   Dolje
  Ispis  
Autor Tema: Povijest Zastava kamiona  (Posjeta: 30802 )
0 Članova i 2 Gostiju pregledava ovu temu.
TORPEDO
Vozač

Offline Offline

Postova: 90


« Odgovor #15 : 04. Travanj 2011., 19:27:10 »

Gdje se danas nalaze "Zastava kamioni"?

Firma je sluzbeno u restruktuiranju a proizvode tri game privrednih vozila "NEW TURBO RIVAL","EUROZETA" i ZASTAVA ZK 101".
RIVAL je poznati stari IVECOV "Daily" u izvedenicama furgon,kombi,teretno vozilo i izvedenica 4x4,a proizvode i teretno neborbeno vozilo za potrebe vojske srbije na platformi RIVALA 4X4.
Modeli su 30.12, 35.12, 40.12 i 49.12,sa meduosovinskim razmacima od 2800,3310,3600,3950mm,a nosivosti od 1,2t do 2,8t.
Druga gama vozila je "EUROZETA" kamion na bazi game IVECO "X" i "Zeta",dakle osnove stare nekih 40 godina,koji je samo malo usminkan sa par novih plastika,dok su motori uglavnom "CUMMINS" jer IVECO  ne zeli prodavati motore za veæ dosta zastarjelu osnovu.
Model je 85.17B,sa meduosovinskim razmacima od 3000,3600,4417mm,a nosivosti do 5t.
Treca gama modela je "ZASTAVA ZK 101",mali kamioncic izradivan u verziji 4x2 i 4x4,pogodan za razne komunalne sluzbe zbog sirine i duzine vozila.Cak se neke izvedenice prodaju u Italiji,ali to je mali broj vozila.
Modeli su 35.12, 45.12,sa meduosovinskim razmacima od 2200,2300,2650,a nosivosti od 1,3t do 2,4t.
Proizvodnja je desetkovana u odnosu na najbolje godine,dakle tijekom 80-tih...tako da je planirana proizvodnja 2011 oko 350 vozila,sto je najvise zasluga odluke vlade da se subvencionira kupnja kamiona tako da recimo EUROZETA sa 39000 eura dode na kraju sa subvencijom i zamjenom staro za novo nekih 27000 eura.
Primjera radi 2010 godine proizvedena su 152 vozila,trazi se strateski partner ,ali cini se da nema zainteresiranih,jer uloziti u zastarjelu proizvodnju modela starih 40 godina nitko ne zeli,pa je sudbina krajnje neizvjesna.
Tracak nade leži u cinjenici da se oèekuje potpisivanje ugovora sa vojskom o proizvodnji 1400 neborbenih vozila iz postojeceg programa "RIVAL 4X4",radi se i na prototipu vojnog vozila sa novom kabinom i "CUMMINS" motorom,sto je blijeda slika proizvodnje 70-80-ih godina proslog stoljeca.No Zastava ide dalje...




Uploaded with ImageShack.us


Evidentirano
trucker01
Vozač

Offline Offline

Dob: 48
Lokacija: posvuda
Postova: 161



« Odgovor #16 : 07. Travanj 2011., 11:03:51 »

Citat:
Zastava već 1978 predstavlja nove inačice svojih modela 635/640 AN(kratka) i AD(duga),a kasnije im se pridružuju i modeli 645/650 sa nosivošću od 4,5t i 5t.

AN-auto normalno-4m sanduk
AD-auto dugo-5m sanduk
AK-auto kratko (kiper)
AF-auto furgon

to su bile oznake u to vrijeme...
Evidentirano
TORPEDO
Vozač

Offline Offline

Postova: 90


« Odgovor #17 : 08. Travanj 2011., 18:26:25 »

hvala za dopunu
  icon_thumright
Evidentirano
Johnny_IC
Administrator
Vozač
***
Offline Offline

Dob: 30
Lokacija: Rijeka
Postova: 5.101


...on the transmit...


WWW
« Odgovor #18 : 09. Travanj 2011., 11:06:43 »

Pohvale na tekstovima!  icon_thumright

Jedino je čudno primjerice da kod nas nema ovih ZASTAVA ZK 101. Evo išao sam malo guglati i naletio na sljedeće:



http://www.zastava-kamioni.co.rs/proizvodi/ZK101/zk101_e.htm

Kao što se vidi, vozilo zadovoljava Euro 3 normu i ima Iveco agregat, te je stvarno čudno da ih nema kod nas u nekom manjem broju pa makar u nekakvim komunalnim službama, a homologacija očigledno nije problem kada se i u Italiju izvoze, jer vozilo kao takvo ne djeluje uopće loše.
Evidentirano

http://www.LMICARGO.hr - LMI Cargo - Međunarodni prijevoz tereta kamionom, Rijeka
trucker01
Vozač

Offline Offline

Dob: 48
Lokacija: posvuda
Postova: 161



« Odgovor #19 : 09. Travanj 2011., 11:13:23 »

ja ove prvi put vidim   Huh?
Evidentirano
wulfy
Početnik

Offline Offline

Postova: 4


« Odgovor #20 : 01. Prosinac 2017., 10:23:59 »

Prva vozila iz Kragujevca
Chevrolet 4400

Prvi svjetski rat, ma koliko surov bio, donio je, do tada, neviđeni tehnološki razvoj, a osim toga donio je i nove državne granice, pa i nove države. Jedna od tih novih država je i Jugoslavija koja nije ni približno uspijevala da prati tehnološki razvoj ostatka Evrope. Kada u septembru 1939 godine Njemačka napada Poljsku, pa poslije par dana Francuska i Velika Britanija objavljuju rat Njemačkoj bilo je očigledno da Jugoslovenska vojska nije ni približno tehnički opremljena. Mobilnost vojske se zasnivala na životinjskoj vuči što nije pružalo dovoljno brzu mobilnost u novim uslovima ratovanja.

Zato se poslije obavljene analize stanja u maju 1940 godine odlučuje o nabavci oko 1.000 kamiona nosivosti između 2,5 do 3 tone. Osim traženih karakteristika jedan od glavnih uslova bio je i rok isporuke. Jedini koji su mogli u kratkom roku isporučiti dovoljan broj kamiona je Đeneral Motors (General Motors), odnosno njihova ,,ćerka'' Ševrolet (Chevrolet). Naručeni su kamioni Chevrolet 4400 sa ojačanom šasijom kako bi nosivost bila 2,5 tone, štitnicima hladnjaka i svjetala, tovarnim sandukom sa pokretnim sjedištima za prevoz vojske, duplim točkovima nazad, te osnovnim benzinskim motorom zapremine 3,5 litre. Cjena takvog, ali djelimično rastavljenog kamiona sa isporukom u Split (brodom na relaciji Njujork - Split) iznosila je 1.465 dolara. Rastavljeni kamion je snižavao cijenu, no, da li je kamion rastavljen tek da bi zauzimao manje mjesta na brodu ili je dolazio kao kit (tzv CKD) nije poznato. Zna se da je jedan dio stigao potpuno rastavljen kako bi se mehaničari i ostalo potrebno osoblje naučilo da radi oko kamiona. Koliko je kamiona isporučeno ne zna se, a po nekim dokumentima u Vojno-tehničkom zavodu u Kragujevcu (a kakvo je tamo stanje bilo opisao sam u postu o Zastavi 1400 BJ) montirano je 320 ovih kamiona. Osim u Kragujevcu postoje podaci o montaži i popravci oštećenih kamiona u transportu i na drugim mjestima (u svakom slučaju u puno manjem broju nego što su oni sastavljeni u Kragujevcu). U svakom slučaju ne zna koliki je broj (a tada je broj bio i vojna tajna tako da je moguće da se namjerno krio) pristiglih kamiona i da li su svi naručeni stigli, odnosno sastavili do aprilskog rata 1941 godine kada i Jugoslavija ulazi u drugi svjetski rat. Zbog vojne tajne ne postoje ni fotografije ovog kamiona, a kako su svi uništeni u ratu ne postoji ni ratna, ni poslijeratna fotografija (bar do sada nije ,,iskopana'' i javno prikazana). U ratu je uništen i veći dio dokumentacije, pa se na osnovu sačuvanog kataloga koji je poslat u Kragujevac vidi o kojem se kamionu radi.

Tehnički podaci za Chevrolet 4400 iz 1940 god.
- motor: benzinski sa R6 konfiguracijom
- zapremina: 3.524 kubika
- snaga: 85 KS pri 3.200 o/min.
- mjenjač: četri nesihronizovane brzine
- ukupno dozvoljena masa 5.800 kg
- nosivost: 2.500 kg
- instalacija: 6 V
Evidentirano
 Str: 1 [2]   Gore
  Ispis  
 
Skoči na:  



Pokreće MySQL Pokreće PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valjani XHTML 1.0! Valjani CSS!


Google visited last this page 15. Listopad 2018., 22:02:16