Tvrtke koje ne traže iskustvo za posao vozača (mladi vozači)

<< < (13/25) > >>

Flippy:
Citat: Dodo

E sad da vas iskusne (prvenstveno šefove iliti "gazde") još pitam: treba li meni kao potencijalnom vozaču još neko dodatno uvjerenje, certifikat, diploma, svjedodžba ili nešto slično (osim C kategorije u vozačkoj dozvoli) ako bih se htio negdje zaposliti kao vozač vozila NDM > 3.5t? Frend mi je rekao da, osim vozačke dozvole, trebam položiti i nekakav državni ispit... o čemu je zapravo riječ? Jer, koliko sam skužio, taj "državni ispit" nije isto što i škola za KV vozača.

Ne moraš biti iskusan da bi pročitao aktualni ZOSPC...  ;)
Prema aktualnom ZOSPC-u ne možeš biti profesionalni vozač, bez valjane KV ili PKV.
Naime, "profesionalni vozač" je definicija koju ću ja sročiti prosto pučki.
Ne možeš raditi ili biti zaposlen kao vozač, i od radnog mjesta vozača primati plaću, ukoliko nisi KV ili PKV cestovnog prometnog smjera.
KV znači kvalificiran, u ovom slučaju prometnog smjera.
PKV znači prekvalificiran, što u ovom slučaju znači, ukoliko imaš IV stupanj obrazovanja neke druge struke, moraš polagati razliku ispita, tj. prekvalificirati se za (pučki rečeno) tehničara cestovnog prometa.

Ukoliko ti imaš VŠS ili VSS prometnog smjera (valjda cestovnog) kako si i naveo, automatski nisi dužan polagati PKV prometnog smjera jer si već prema obrazovnom sustavu "Baccalaureus" ili "inžinjer" prometnog smjera.

Ja evo još polažem i ispit za instruktora (iliti V stupanj VK - učitelja cestovnog prometa), koj sam na jednom odličnom mjestu (na pm), platio svega 4.800 kn sa svim troškovima, pa zlu ne trebalo, znat ću i to...  ;)

Osobno, svoj plan na vozačkom mjestu sam isplanirao ovaki.
Za sada imam C kat. i PKV.
Za godinu dana ću srediti ADR ispit za prijevoz opasnih tereta, -koj se plaća u pravilu više nego ordinarni prijevoz, iako je odgovornost nemjerljivo veća.
Uz ADR planiram položiti i C + E (kamion s poluprikolicom ili prikolicom), koj će mi nadam se još proširiti horizonte.
S vremenom planiram dogurati do D kategorije (autobus), koju želim položiti ukoliko će uvijeti biti bolji nego na kamionima.

Također, imam neke veze za firme koje imaju vozne parkove za "vlastiti prijevoz" , jer "vlastiti prijevoz" uglavnom nije toliko podložan rokovima i pritisku komitenata.
Naime, radije primam oko 4.500 netto kao vozač kakve gradske ili međugradske ture u reguli, nego špedicija van regule i zdrave pameti, bez obzira na plaću ili kamion...  ;)
Tako barem ja razmišljam, također kao početnik...  ;)

Nadam se da će ti možda pomoći.

lp

Dodo:
Prijatelju, puno si mi pomogao! Puno ti hvala!  ;) To sam zapravo htio čuti!  :)  Dakle, ja kad položim za C kategoriju (budući da sam dipl. ing. cestovnog prometa) mogu odmah ići tražit posao vozača, jel? Također, i ja sam planirao položiti ADR jer sam čuo da je love daleko veća. A kada imam pravo na polaganje ADR-a? I koliko košta to za ADR?

Flippy:
Tako je, pošto si VSS cestovnog prometa, ne moraš polagati KV ili PKV, koji su rang tek IV stupnja CP.
ADR ispit imaš pravo polagati tek nakon što imaš C kat. najmanje godinu dana, i tražiš da ti firma u kojoj si radio ili radiš, ispiše potvrdu da si upravljao vozilom težim od 7,5 t godinu dana (ili duže).
Godinu dana nakon polaganja C kat. imaš pravo polaganja i E kat.
Nakon C + E kat. , tek nakon godinu dana smiješ polagati D kat.

U ADR prijevozu je plaća bolja od ordinarnog prijevoza također ovisno o poduzeću u kojem se zaposliš.
Neke firme za prijevoz ADR tereta plaćaju tek nešto više, dok ima i onih koji plaćaju i značajno više.
Također u ADR-u ima onih koji voze regulu, i onih koji voze van svake pameti.
Kako i gdje želiš voziti ovisi o osobnim preferencijama.
Ja osobno smatram da je bolja regula sa manjom plaćom, nego van regule sa velikom plaćom, jer i kazne također kad tad stignu.

ADR ispit se polaže kroz jedan radni tjedan (ili dva), a košta između 1.800 kn - 2.500 kn, sve ovisno o učilištu i programu.
Osnovni ADR ispit uključuje opasne terete, dok dodatak ADR ispitu koji podrazumijeva eksplozive i radioaktivne tvari, povisuje cijenu za otprilike 500 kn, također ovisno o učilištu.
Izlazak na ispit se plaća 300 kn.

U pravilu, koliko imam informaciju od kolega i koliko sam dobio dojam, najveće plaće i najbolji uvijeti su za upravljačima autobusa, no odgovornost je daleko najveća.
Za upravljačem autobusa nikada nisi u pretovaru i nikada nisam čuo da se vozi van regule (iako možda negdje postoje primjeri, ipak je ovo hrvatska  :idiot2:).

Puno pozdrava  ;)

L.A.:
Nelogično ali mislim da nisu u pravu (osim ako nije regulirano nekim zakonom koji ne znam)
Bez obzira što je dipl.ing prometne struke da bi bio vozač mora napraviti prekvalifikaciju za KV vozača.
Znam da mi je kolega koji je dipl.ing prometa da bi dobio zanimanje instruktor vožnje koji je 5. stupanj morao polagat gotovo iste ispite kao i npr. tehničar cestovnog prometa ili KV vozač koji je želio dobit zvanje instruktor vožnje. Nema logike ali tako je (barem bilo prije nekoliko godina)

Skraćenica PKV ti ne znači prekvalificiran jer bez obzira da li si završio srednju prometnu za KV vozača ili si završio neku drugu srednju pa išao nakon mature na prekvalifikaciju za vozača u diplomi ti uvijek piše KV vozač

PKV je oznaka za polukvarificiranog radnika a to ti je kao pomoćni zidar, pomoćni kuhar i sl  ;)

nikolalon:
Pomoćni bagerist ;D ;D

Navigacija

[0] Lista Poruka

[#] Slijedeća stranica

[*] Prethodna stranica