Forum portala Teretna-vozila.com - kamoni, njihovi vozači i prijevoz


19. Prosinac 2018., 09:11:16 *
Dobrodošli, Gost. Molimo, prijavite se ili se registrirajte.
Jeste li propustili aktivacijsku email poruku?

Prijavite se korisničkim imenom, lozinkom i duljinom prijave
 
   Forum   Pomoć Prijava Registracija  



 Str: [1] 2 3 4   Dolje
  Ispis  
Autor Tema: Mjenjac na actrosu  (Posjeta: 24934 )
0 Članova i 1 Gost pregledava ovu temu.
master14
Početnik

Offline Offline

Postova: 5


« : 18. Ožujak 2008., 21:19:26 »

Pozdrav forumasima!
Dakle moze mi netko ukratko opisati kako radi poluautomatski mjenjac na actrosu? 98 godina! Kako funkcionira i kako se mijenja? jos ga nisam vozio a trebao bi ga otpeljat od tocke A do tocke B! Hvala vozim
Evidentirano
markec
Vozač

Offline Offline

Dob: 36
Lokacija: varaždin
Postova: 1.036



« Odgovor #1 : 18. Ožujak 2008., 21:37:14 »

kolega vrlo jednostavno,imas njemu sa strane dva gumba,rucica ti ide naprijed nazad,i imas jednog prekolpnika za polovinke.
lijevi gumb ili onaj do tebe je za nazad,a desni je za izbaciti iz brzine.
znaci kad kreces stisnes kvacilo rucicu gurnes prema naprijed i on sam odabere brzinu u koju ubaci i lagano kreces,i onda samo naprijed tako mijenjas,ako hoces mozes i sa prekolpnikom za pol brzine mijenjati,ali to ti vise treba kad ides uzbrdo i imas tereta.
voznja unazad
stavis ga u ler(izbacis iz brzine) stisnes lijevi gumb i gurnes rucicu prema nazad.i to je to,vrlo je jednostavan mjenjac.tako da nece biti problema.
ima i tu clanova koji voze actrose pa ce ti i oni sve objasniti,ja ga vec dugo nisam vozio,pa ti nemogu sve u detalje...
Evidentirano
Medo
Vozač

Offline Offline

Dob: 43
Lokacija: OSIJEK
Postova: 1.002



« Odgovor #2 : 18. Ožujak 2008., 23:28:33 »

Ajdmo redom.

Najbitnije je desni gumb: LER! Kada nisi siguran kvačilo i desni gumb i on je u leru.
Kada krećeš bez kvačila gurneš ručicu jednom prem naprijed i on odmah bira 2. brzinu, a  ako ju gurneš još jednom bira 4. brzinu. Onda stisneš kvačilo i sam ubaci u brzinu i krećeš. Dok voziš: prije promjene brzine samo gurneš ručicu prema naprijed i on bira brzinu sam i ti samo nakon toga stisneš kvačilo i on prebaci. Isto tako i prema nazad. Gurni - stisni kvačilo i prebacio je.
Ako hočeš šaltati po pola brzine za to ti služi mala sklopka ispred ručice. Gore-dole. Rikcverc: prvo u baci u ler, zatim stisneš lijevo dugme i dok držiš dugme povuci prema nazad i eto ga u R.
To ti je osnovno. Ima još.
Ako šaltaš pri nižim okretajima mjenjač sam šalta po pola brzine, da te to ne bi zbunilo, a ako šaltaš pri većim, sam bira cijelu brzinu. Da ne bi morao stalno tjerati motor u veće okretaje da bi šaltao punu brzinu, pri šaltanju stisneš lijevo dugme i gurneš ručicu prema naprijed i on bez obzira na okretaje šalta punu brzinu. Isto vrijedi i za nazad, ali moja preporuka je ako šaltaš nižu brzinu samo gurni ručicu prama nazad i pusti njega da izabere brzinu koja je odgovarajuća, jer to radi zbilja dobro. Ovisi ti jel samo usporavaš motorom, ili kočiš motornom kočnicom, ili još u kombinaciju stavljaš retarder.
Možeš ti i prvo stisnuti kvačilo pa onda gurati ručicu, nećeš pogriješiti, ali je lakše da ga pripremiš i onda kvačilo.
Kada ti blica određena brzina, blica neko kratko vrijeme, osim kada stojiš onda blica duže vremena, i onda se ugasi. Ne čeka te do vijeka da stisneš kvačilo. Ako si u vožnji ili u leru zabunom gurnio ručicu, samo stisneš desno dugme bez kvačila i s tim poništavaš izabranu brzinu i vraća se u prijašnje stanje.
Eto nadam se da sam ti približio, ako imaš pitanjce ti pitaj. Kako je Markec rekao, vrlo je jednostavno, iako ti se sada ne čini tako, ali jednom kad se navikneš sve ide po loju i ja ga ne bih mjenjao ni za brdo karamela.  Smiley
« Zadnja izmjena: 18. Ožujak 2008., 23:30:58 Medo » Evidentirano

thefinger BUNTOVNIK BEZ RAZLOGA   thefinger
master14
Početnik

Offline Offline

Postova: 5


« Odgovor #3 : 19. Ožujak 2008., 01:36:00 »

Ej decki, hvala na odg. bolje mi niste mogli objasnit! to sam trazio! vozim
Evidentirano
kamion-bus
Počasni član
Vozač
*
Offline Offline

Dob: 43
Lokacija: Zagreb
Postova: 504


« Odgovor #4 : 19. Ožujak 2008., 14:07:30 »

I još jedna bitna napomena - nemoj ga požurivati! Kad stisneš kvačilo, čekaj lijepo da on obavi svoje (istina, to traje i traje - možeš cigaretu skoro ispušiti  Grin), čuješ "klik" i onda ga otpustiš. Inače će to kliktalo nagraditi tvoje uši rafalnom paljbom, mjenjač će možda ostati u prijašnjoj brzini, a možda ga izbaci i u ler. Ništa strašno ako ti se to i dogodi, lijepo stani, pa ispočetka. Sretno!  drink
Evidentirano
Baja
Mercedes->Kao ni jedan drugi!
Vozač

Offline Offline

Dob: 29
Lokacija: NG / GS
Postova: 686



WWW
« Odgovor #5 : 19. Ožujak 2008., 14:13:15 »

Kod mene kad se gurne ručica prema naprijed, ubaci u 2. a kad stisnem ljevo i desno dugme skupa pa gurnem, onda kreće iz 1. Wink I nikada ga nismo probali šaltati bez kvačila.
« Zadnja izmjena: 19. Ožujak 2008., 14:14:54 Baja » Evidentirano

drink Bolje 5 do 12, nego jedna poslije jedan  drink
Medo
Vozač

Offline Offline

Dob: 43
Lokacija: OSIJEK
Postova: 1.002



« Odgovor #6 : 19. Ožujak 2008., 14:17:18 »

Ne možeš ga šaltati bez kvačila, ali možeš gurnuti ručicu i dok blica ti stisneš kvačilo i on prebaci.
Probaj ovo: neka kamion ima dovoljno zraka (pun), bez kontakta stisni lijevo i desno dugme zajedno i dok držiš daj samo kontakt i pusti dugmad. Čut ćeš ispirivanje iz mjenjača. To nije loše napraviti jednom u mjesec dana da ispiriš ventile. I onda ti na displayu napiše neke vrijednosti, ali o tome ti Igor može više reći. Igore...
Evidentirano

thefinger BUNTOVNIK BEZ RAZLOGA   thefinger
Baja
Mercedes->Kao ni jedan drugi!
Vozač

Offline Offline

Dob: 29
Lokacija: NG / GS
Postova: 686



WWW
« Odgovor #7 : 19. Ožujak 2008., 14:22:45 »

Zanimljivo coolsmiley Za vikend idem kući pa ću probati biggrin

Igore, čekamo detalje winkwink coolsmiley
Evidentirano

drink Bolje 5 do 12, nego jedna poslije jedan  drink
Six
Vozač

Offline Offline

Postova: 1.344


« Odgovor #8 : 19. Ožujak 2008., 14:35:34 »

I još jedna bitna napomena - nemoj ga požurivati! Kad stisneš kvačilo, čekaj lijepo da on obavi svoje (istina, to traje i traje - možeš cigaretu skoro ispušiti  Grin), čuješ "klik" i onda ga otpustiš. Inače će to kliktalo nagraditi tvoje uši rafalnom paljbom, mjenjač će možda ostati u prijašnjoj brzini, a možda ga izbaci i u ler. Ništa strašno ako ti se to i dogodi, lijepo stani, pa ispočetka. Sretno!  drink

pa dobro sad nije bas toliko strasno..o odnosu na eps originalan ovaj teligent je dosta brzi..vise mogucnosti saltanja..to sa guranjem rucice prije kvacila se zove predselekcija brzina..jako dobra stvar..kad se naviknes na takav mjenjac svi ostali jadno izgledaju..naravno da ima i nekih nedostataka ali to sa svakim novijim modelom se poboljsava ,kao i sama brzina saltanja na sto su bile najvece zamjerke u brdu recimo..pogotovo j velik bio razmak izmedju 4 i 5..i sad se osjeti ali ipak dosta manje..
Evidentirano
Medo
Vozač

Offline Offline

Dob: 43
Lokacija: OSIJEK
Postova: 1.002



« Odgovor #9 : 19. Ožujak 2008., 14:39:17 »

I još jedna bitna napomena - nemoj ga požurivati! Kad stisneš kvačilo, čekaj lijepo da on obavi svoje (istina, to traje i traje - možeš cigaretu skoro ispušiti  Grin), čuješ "klik" i onda ga otpustiš. Inače će to kliktalo nagraditi tvoje uši rafalnom paljbom, mjenjač će možda ostati u prijašnjoj brzini, a možda ga izbaci i u ler. Ništa strašno ako ti se to i dogodi, lijepo stani, pa ispočetka. Sretno!  drink

K&B, jel to provokacija?  coolsmiley
Evidentirano

thefinger BUNTOVNIK BEZ RAZLOGA   thefinger
kamion-bus
Počasni član
Vozač
*
Offline Offline

Dob: 43
Lokacija: Zagreb
Postova: 504


« Odgovor #10 : 19. Ožujak 2008., 15:01:28 »

A gle, kako se uzme  Grin, možda je samo nostalgija za nekim starim vremenima i  vozim kamionima... Znaš, sad kako stiže Powershift volimo se prisjetiti i prokomentirati "kako je to nekad bilo".
Ali lako za mene, čekaj samo da se "MAN Fan Club" okupi, pa kad otrovne strelice polete  funny
Evidentirano
kamion-bus
Počasni član
Vozač
*
Offline Offline

Dob: 43
Lokacija: Zagreb
Postova: 504


« Odgovor #11 : 19. Ožujak 2008., 15:13:49 »

pa dobro sad nije bas toliko strasno..o odnosu na eps originalan ovaj teligent je dosta brzi..vise mogucnosti saltanja..to sa guranjem rucice prije kvacila se zove predselekcija brzina..jako dobra stvar..kad se naviknes na takav mjenjac svi ostali jadno izgledaju..naravno da ima i nekih nedostataka ali to sa svakim novijim modelom se poboljsava ,kao i sama brzina saltanja na sto su bile najvece zamjerke u brdu recimo..pogotovo j velik bio razmak izmedju 4 i 5..i sad se osjeti ali ipak dosta manje..

Točno, ta je njegova sporost najviše nervirala u brdu, zaletiš se pa onda izgubiš zalet dok on prešalta. Točno je da je da je Telligent puno bolji od starog EPS-a, a tek novi Powershift... čekaj da to probaš  palac gore
Za razliku od AS Tronica, I-shifta ili Opticruisa, Mercedesovi automatizirani mjenjači su bili sinkronizirani (i sporiji). Sad su na Powershiftu izbacili sinkrone (odmah su ga i olakšali), a sinkronizaciju izmjene stupnjeva prepustili su elektronici motora i mjenjača. Time su izmjene postale brže.

Za one koji žele znati više:
http://www2.mercedes-benz.co.uk/content/unitedkingdom/mpc/mpc_unitedkingdom_website/en/home_mpc/trucks/home/products/new_trucks/actros/powertrain/gearboxes/mercedes_powershift.html
pa kliknite na: Visit the Powershift microsite
Evidentirano
Six
Vozač

Offline Offline

Postova: 1.344


« Odgovor #12 : 19. Ožujak 2008., 15:39:07 »

o powershiftu sam samo citao..znam da izmjena se cuje preko zvucnika ..vise ne dopire zvuk iz mjenjacke rucice..ja iskreno ne vjerujem da cu powershift imti prillku vozi ni u skorije vrijeme..i cuo sam da je dosta brzi..
Evidentirano
Actros1841
Gost
« Odgovor #13 : 19. Ožujak 2008., 15:57:33 »

I još jedna bitna napomena - nemoj ga požurivati! Kad stisneš kvačilo, čekaj lijepo da on obavi svoje (istina, to traje i traje - možeš cigaretu skoro ispušiti  Grin), čuješ "klik" i onda ga otpustiš. Inače će to kliktalo nagraditi tvoje uši rafalnom paljbom, mjenjač će možda ostati u prijašnjoj brzini, a možda ga izbaci i u ler. Ništa strašno ako ti se to i dogodi, lijepo stani, pa ispočetka. Sretno!  drink

 Ja  mislim da je najbitnije da se kod šaltanja pritisne pedala kvačila do KRAJA!!!!!!!! onda brže prebacuje i ne nema "rafala" iz zvučnika ( da ono što od normalnih mjenjača  dolazi krčanje iz "getribe" kod actrosa mp2 dolazi iz zvučnika! a kod mp1 iz konzole gdje je ručica) .... i ako počne rafal a pedala kvačila nije do kraja otpuštena ....odmah je stisnut opet do kraja i u 98% slučaja će je ubacit u brzinu!!!!!!!!!!!!!!

Ja sam svoju tehniku vožnje prilagodio "MERCEDESOVOJ FILOZIFIJI" malo je "adaptirao" ( čitaj šaltaj prije uspona a ne na usponu) i svojim slikama posvjedočio kolika mi je potrošnja po njegovom računaru ( vrlo dobra čak i prema testovima u Trucker časopisu) .....

Treba malo vježbe i iskustva da se nađe kompromis između OSOBNOG STILA i MERCEDES FILOZOFIJE......ali jedno mogu reč.....mnogo sam opuštniji kad vozim po njihovoj filozofiji i manja mi potrošnja!!!!!

Sa tim mjenjačem se u biti vozi tako da se prvo ODABERE BRZINA I TEK ONDA SAM ČIN MJENJANJA DOVRŠI PRITISKOM NA PEDALU KVAČILA ....ta se tehnika pokazala kao najpouzdanija....zašto ? zato jer imam 8 sekundi na raspolaganju da prilagodim ono što je ON predložio svojem mišljenju.....kad uključiš motornu i tek onda biraš brzinu ...tendencija je elektronike da prebacuje za cijelu ili cijelu i pol brzinu niže ( polazi od toga da želiš jače djelovanje motorne) a kad želiš sa ukljčenom motornom na više predlaže SAMO POLA VIŠE ( što možeš onda prilagoditi onim prekidačem za "pola brzine" ili "lijevi gumb i ručica naprijed" za cijelu brzinu) ....

PRAZAN možeš komotno u 4. brzinu za kretanje.....dignut ga na 1500-1600 okretja i onda ručica naprijed .....90% će ruknut za 1,5 brzina gore ....prekidač za pola i dodat još pola ..........i onda pedala .........4-6-8 nije frka ...a češće je da će 4-6- (-8) ....

PUN ....2-4-5-6 ...7 minus ----------8 minus ---8

Obzirom da displey pokazuje samo 1-2-3-4-5-6-7-8 i uz to strelicu prema gore ili prema dolje .........
ja 6,5 zovem 7 minus ( pokazuje 7 i  strelica prema dolje ).......do 4 je ono to je po 2xH 1-2-3-4.............uz split ako je strelica prema gore ili prema dolje .............od 5-6-7-8 je ono što je kod normalnih drugi H .......naravno opet split na + ili - ......

Lagana brda dovoljno je pola dolje ....lagani i dugi usponi ....cijelu dolje .............( kod Liege ( Belgija) na primjer kad sam pun sa  40 t....na usponu ja rokam dolje po cijeli brzinu ......bolje se penje kad su svi konji u igri ......ako kratko pređe na 1700-1800 okretja nije bed ..............ali ne gubiš na inerciji !
Evidentirano
98989
Global Moderator
Vozač
**
Offline Offline

Lokacija: zg
Postova: 5.715



« Odgovor #14 : 19. Ožujak 2008., 21:35:59 »

pa dobro sad nije bas toliko strasno..o odnosu na eps originalan ovaj teligent je dosta brzi..vise mogucnosti saltanja..to sa guranjem rucice prije kvacila se zove predselekcija brzina..jako dobra stvar..kad se naviknes na takav mjenjac svi ostali jadno izgledaju..naravno da ima i nekih nedostataka ali to sa svakim novijim modelom se poboljsava ,kao i sama brzina saltanja na sto su bile najvece zamjerke u brdu recimo..pogotovo j velik bio razmak izmedju 4 i 5..i sad se osjeti ali ipak dosta manje..

Točno, ta je njegova sporost najviše nervirala u brdu, zaletiš se pa onda izgubiš zalet dok on prešalta. Točno je da je da je Telligent puno bolji od starog EPS-a, a tek novi Powershift... čekaj da to probaš  palac gore
Za razliku od AS Tronica, I-shifta ili Opticruisa, Mercedesovi automatizirani mjenjači su bili sinkronizirani (i sporiji). Sad su na Powershiftu izbacili sinkrone (odmah su ga i olakšali), a sinkronizaciju izmjene stupnjeva prepustili su elektronici motora i mjenjača. Time su izmjene postale brže.


Jel ovo greška il je opticruise nesinkroniziran, koliko ja znam nije  ?
Evidentirano

 Str: [1] 2 3 4   Gore
  Ispis  
 
Skoči na:  



Pokreće MySQL Pokreće PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valjani XHTML 1.0! Valjani CSS!


Google visited last this page 17. Prosinac 2018., 22:39:01